Friday 7 December 2012

tuhan



Ya allah ya tuhanku diriku bermohon segala keampunan diatas segala yang telah diriku buat dimuka bumi ini sama ada dosa kecil mahupun dosa besar yang telah diriku buat.maafkan mahklukmu yang kecil ini ya allah.disini diriku sebagai insan kecil lagi lemah dan diriku juga berharap segala perbuatan yang diriku lakukan dapat diterima baik dan diampunkan dosaku ya allah.

Berjalan menjelajah dunia dan mata hatiku melihat dunia namun satu yang tidak berubah iaitu engkau tuhanku yang satu allah swt dan kerana tuhanku aku bebas terbang seluas warna dunia diriku amat bebas dan akan terus bebas tanpa disekat perjalanan mata..aku bersyukur kerana aku menjadi islam dan diriku berasa bertuah akibat kenikmatan islam yang telah diriku terima amin…

Disebalik diriku dilindungi oleh iman dan kenikmatan agama diriku mampu makan untuk kehidupan seharian dengan berkat tuhanku ya allah..

Disebalik kehidupan seseorang terselit sedikit rasa iman didalam hidup setiap individu perasaan iman itu akan semakin Bertambah atau berkurang itu tergantung kepada individu itu sendiri. Hum iman diriku itu yang macam mana….

Disaat ini hatiku berasa amat takut kepada dosaku entah mengapa hatiku sentiasa ingat akan kehidupanku adakah sudah cukup imanku? Adakah sudah cukup amalan pahala ku aku juga tak tahu yang aku tahu aku dilahirkan islam dan diriku amat bangga kerana diriku islam sepenuhnya.mak ayah ku juga beragama islam tetapi ada perkra yang amat aku gusarkan adakah diriku sudah benar-benar cukup imanku?
Aku masih memikirkan akan kehidupanku di akhirat kelak…

Sebagai umat islam diriku wajar memikirkan imanku kerana pada diriku islam itu indah dan kerana islam diriku amat bebas sebebas burung terbang diawan dan diatas kebebasanku masih lagi terbatas…

Apakah imanku sudah kuat untuk mendorong kehidupanku untuk melakukan amal katakana aku masih fikir dan terus fikir…ya allah kau ampuni dosa hambamu ini amin ya rabballalamin..

No comments:

Post a Comment