Friday 7 December 2012

huru hara

hari ini sepi yang ku rasakan entah mengapa hati ini semakin hari semakin terluka membaca wallnya dia entah apa juga salah ku dan apajuga yang dia mahu aku tak tahu...apa aku benar-benar dicintainya dia atau aku cuma hiasan bunga di taman bunga jika bunganya mati harus menanam lagi?kenapa mesti aku yang mengalah padahal aku sudah berusaha bersabar dan terus bersabar apa aku harus begini?hari demi hari bulan berganti tahun?

hari ini terbaca puisi indah tapi amat melukakan hati entah puisi berbaur penghinaan atau puisi berbaur harapan aku terfikir sendiri...jika benar cinta mana buktinya cinta jika benar sayang mana buktinya sayang...
diriku tidak mengharapkan dcintai tapi diriku cuma berharap agar dinikahi tanpa pasangan meminta lebih atau mengungkit segala kelemahan yang ada dalam diri..

kenapa harus bercinta jika kesudahan hanya pasrah aku bukan manusia sebegitu aku adalah aku dan aku juga ingin memiliki sesuatu tetapi terus menjadi milikku hingga kesyurga..bukan intan berlian jadi taruhan tapi kasih dan sayang aku dambakan...bukan wajah aku dambakan tapi iman yang aku kejarkan...kienapa semua disekeliling aku hanya mengharap agar yang cantik terus cantik tanpa memikirkan yang buruk...apa kecantikan mampu membeli cinta?apa harta mampu membeli iman?apa wang mampu membeli kesabaran?

kenapa acapkali diriku menemukan lelaki yang bukan sebenarnya lelaki?sudah berapa kali juga aku sampaikan berita yang sama namun jawapan mereka sama cantik cantik?makan tue cantik mencari makwe mencari yang cantik kalo tak cantik iman kuat pun tak nak...manusia zaman sekarang....hum

No comments:

Post a Comment