Tuesday 25 December 2012

merindui 1 kesilapan besar buat aku....


  di malam ini sepi yang kurasakan entah kenapa disaat ini airmata semakin bergenang entah apa yang aku rungsingkan...takut apa?takut kenapa?kenapa harus takut...orang sekeliling aja tidak peduli dengan tangisanku ini mengapa juga harus ku ikutkan perasaan orang takut akan sumpah...sumpah ummi yang dibuat untuk diriku?siapa juga ummi di dalam diriku?



kenapa setelah 3bulan mltku baru mula untuk berbicara...kenapa tidak dulu lagi...kenapa setelah dihina baru mulutku baru mahu mula untuk berbicara kenapa tidak dahulu lagi kenapa sekarang?kenapa juga dia yang aku kenal dan kenapa dia juga yang pernah dekat...hum berfikir sendiri hum...celaka saat aku memikirkanya kembali...hum airmata bergenang lagi hum ya allah kuatkanlah semangatku untuk terus menuliskan pnulisan ini dan jangan biarkan diriku tersepit dengan perasaanku sendiri lagi biar hutang yang tertunda itu selesai dan semuanya selelsai tiada hutang lgi...



dihening malam berjalan ditaman bunga kenapa dimalam hari?kenapa tidak petang mahupun siang kerana malam tiada orang dan bukan kerana malam aku ingin mempergunakanmu...tapi melalui malam perasaan cintaku akan sampai kepadamu...seperti cinta diwaktu malam minggu seperti dunia ini hanya wujud kau dan aku...tetapi mengapa sedikitpun perasaan sayang dan cintaku tidak pernah diselam?hari berganti hari malam berganti siang penanti anmembuahkan penyesalan dan penyesalan membuahkan pengorbanan dan pengorbanan semakin diabaikan...hum malam berganjak larut hatiku terpaut pada seorang lelaki yang pernah ku cinta..semakin dipendam lama hatiku semakin cinta tapi entah mengapa hatiku sekarang rasa tak bahagia kenapa yang dulunya cinta kini berubah menjadi tawar kenapa cinta yang ku tanam kini mula menunjukkan kematiannya?kenapa dia yang aku cinta dan kenapa dia yang aku mula kecewa kenapa dia kenapa dia?kenapa aku mula merinduinya perasaan benci datang muncvul juga apa yang aku bencilkan?apa?dimalam hari aku dihina esok pagi aku dicaci tapi cinta buatnya tidak pernah mati tapi perasaan itu sedikit sebanyak membuat aku merasa pahit merasa takut akan wujudnya cinta mengapa kita jatuh cinta jika kesudahanya pasrah?



hari ini ku mulakan cerita ku mulakan segalanya daripada tiada guna kepada teramat berharga didalam jiwa kenapa ia amat berharga kerana ia amat dcintainya tapi sayang dcintai tapi semakin mati dan hanyut dengan hayalan tingkat tinggi yang semakin  mati kenapa juga kita mencintai sesama kita tetapi banyak juga penghalangnya tapi sayang cintanya adalah sebentar dan tidak kekal lama...



dahulu memang benar hatiku ada sayang untukmu sayang yang ku berikan tidak terlalu besar tapi mampu untuk menundukkan hatimu bukannya saya mengunakan dukun untuk menundukkanmu tapi hatimu sendiri yang terpikat akan diriku..dahulu sayang dan kasih masih terpaut untukmu tapi perasaan itu sudah tiada semati hatiku tiada lagi cintaku untukmu sunguh diriku bilang memang tiada jika nota yang dirimu tunggu menjadi pemusnah diriku tidak sangup untuk melihat kau terluka jika nota ku punca bencana lebih rela diriku dgelar  pdusta dari meliht kau mengalirkan airmata jika nota mbina tembok antra kita lbh elok lagi jika tak wujud segalanya diantara kita...





to be continued.........


to be continue....

No comments:

Post a Comment